torsdag 12 december 2013

Australia-living.

Hej på er mina kära!
Jag lever, därför har det varit tomt här. Haha. Livet har så mycket roligt och fint att erbjuda!

Jag har nu spenderat två veckor här i Mooloolaba på Sunshine Coast.
Och alltså, det kan vara det vackraste stället jag varit på. Förutom Gili Trawangan och Breckenridge. 
Jag älskar det här. Hamnen på ena sidan huset och stranden på den andra. 
Det är så härligt här!
Sen jag kom har jag sökt jobb, utan framgång, då dom började anställa folk för sommaren(som börjar här i december) redan i oktober. Dvs, precis när jag drog till Bali. Lite synd, men det är tur jag krängde så många jordgubbar i somras och packade så många böcker i höstas, så jag klarar mig ändå!:)

Men dagarna spenderas med många promenader runt i den här fina miljön, längs stranden.
Jag har fått sett delfiner, som jag älskar, från piren jag går till varje dag. Det var magiskt.

Vi har haft en riktig girls night out i Brisbane med massa dans och äventyr, när vi trillade innanför dörrn 05:30 på morgonen. Hahaha, livet är för bra!

Igår spenderade vi dagen på IKEA, där vi åt svenska köttbullar, strosade runt och köpte svenskt lösgodis, kardemumma skorpor, knäckebröd, pepparkaksdeg och glögg. GOD BLESS, IKEA!:)


Inga kommentarer: