torsdag 15 april 2010

SM I ÅRE IS ON!!

atti, jag och mimmi

Hej å hopp!
Denna vecka är det SM i snowboard här i Åre. Jag är sjukt glad över å få vara tillbaks här i åre, god i love this place. I tisdags var det pipeträning å jibb å lek, himla roligt!

Idag var det pipekval och final. Jag kör fortfarande som junior och är den enda anmälda tjejen i den klassen. Det är jävligt tråkigt för det blir ju inget riktigt tävlingspepp, men samtidigt rätt skönt då jag bara kan träna på å lugna nerver å utvecklas, för det gör jag när ja åker med alla duktiga brudar som är här, seniorerna. Det är så roligt! Gick väldigt bra idag, flera fs å cab 3or som satt jättebra, alley-oops å olika grabs på hittarna. PIPE ÄR SÅ DJÄVULSKT ROLIGT!!
Så ja, ett smguld i pipe blev det, kul det såklart, även om jag ändå hade kunnat kört happycarvings i pipen, men nu ska jag inte vara sån.. det är fett!

guldmedalj i rastaband, so fetsh!

vi busar massa här i stugan å har en massa kul.
Imorgon är det slopestylekval å på lördag slopestylefinal. Det kommer bli roligt å få hoppa lite å leka på olika jibfeatures här i åre, det gillas!

Här är en liten film från idag. Jag kör första åket efter att det står "damkval!"




sm i pipe! from Hannes Karlsson on Vimeo.

Inga kommentarer: