fredag 15 mars 2013

Happy american birthday, today!

21 år?! Hur i hela friden gick det till? Känner mig fortfarande som 13-14-15 år där. Och jag blir bara barnsligare för varje år som går, det är rätt fantastiskt det.

Men 21 är en bra ålder. Äntligen kommer jag in lagligt på Cecilia's här i Breckenridge å får dansa nätterna långa. Sånt som gör mig upp i himlen lycklig. Dancing makes the world go around.
1 år klokare än den här tiden förra året också. Mycket klokare. Gladare.
Och jag är så fruktansvärt fri. Som en fågel.
Lite mer än 2 månader har jag varit ute på äventyr, långt ifrån allt det man alltid känt som tryggt och hemma, och som alltid kommer vara just hemma. Men allt det världen har att erbjuda mig lockar så sjukt, och jag är så fri och lyckligt lottad som kan få ta del av allt det här.

Jag kan åka snowboard varje dag(som är det roligaste jag vet att göra, alltimers!), spontanboka en resa till Mexico 12h innan flyget går, och få tusen minnen för livet på köpet. Jag kan få kyssa den där vackra gutten, för kyssar är nog det vackraste som finns. Jag kan hänga runt i en sååå mysig by, någonstans i Colorado, med höga magiska berg som reser sig runt en. Träffa massor av inspirerande, döroliga och bra människor, som jag hade gått miste om ifall jag inte varit såhär fri.

Och jag kan komma hem, om 2veckor, till den plats på hela jorden där jag har de människor i mitt liv som betyder världen för mig, och som jag älskar och saknar så det värker emellanåt. (VI SES SNART!!)
Och när jag jobbat ihop ännu fler pengar att resa upp, kan jag ge mig iväg ut igen och ändå känna den där tryggheten i mig själv, som kommer med vetskapen om att jag gör det jag verkligen älskar, trots att det ofta betyder att man lämnar dom man verkligen älskar.

But, home is where my heart is. Och jag går ingenstans utan mitt hjärta.
Livet är så skört, så orättvist och hemskt, mitt i det allra mest fantastiska.
Man får se så mycket när man upptäcker hur världen ser ut och fungerar.
#YOLO. You only live once. Bästa uttrycket, för sant. Kör hårt, kör ditt eget race, gör precis och exakt det du vill göra själv, när du vill det. Varför väntar vi ens på någonting? Livet ska levas, varenda sekund ska du få känna dig levande, älskad och älskande. Du ska skratta när du vill, hur högt du vill, och gärna rakt ut. Skratt är det bästa som finns.
Vi vet aldrig när livet tar slut. Så lev. Fullt ut. Älska dina nära. Låt dom veta det.

Jag har dom allra finaste människorna i mitt liv, som jag kan tänka mig finns, och ingen kunde vara mer tacksam.
Tack för att jag ler och skrattar så fort jag tänker på er, för att vi har så mycket stört roliga och härliga minnen ihop.
TACK för 21 glada år!

1 kommentar:

Carina sa...

Ha den äran på din stora dag. Det gick verkligen fort till 21 för dig. Men det är väl för att du har så kul. Ha lite tråkigare så tar det lite längre tid. Vi hoppas dagen/kvällen blir ett enda stort leende för dig,men såklart det blir ungen vår. PUUUUUUS